مقدمه

ما در امداد خودرو نادر با بیش از 15 سال سابقه و کادری از امدادگران متخصص تمامی کارهای امدای خودرو را برای شما عزیزان در محل شما انجام میدهیم .

در اینجا با امدادگران متخصص برای تعمیر دینام خودرو در محل شما اماده هستیم تا کار خودرو شما را در کمترین زمان برای شما انجام دهیم.امداد خودرو نادر در تمام مناطق تهران اعم از تعمیر دینام شبانه روزی تهران – تعمیر دینام خودرو در محل غرب تهران – تعمیر دینام خودرو در محل شرق تهران – تعمیر دینام خودرو در محل شمال تهران و…..برای شما عزیزان امدادرسانی در کمترین زمان ممکن را دارد.

تعمیر دینام خودرو در محل

تعمیر دینام خودرو در محل برای تمام خودرو های که در خیابان های تهران مشاهده میکنید مقدور و قابل انجام نیست ! میپرسید چرا ؟ 

چرا که بعضی از خودرو ها که جلو تر از آنها نام می بریم ساختار دینام و سیم پیچی آنها به طوری طراحی شده است که شاید در محل تعمیر نشود البته به نوع ایراد و نوع خودرو بستگی دارد . 

مثلا اگر خودرو ال 90 تندر مشکل دینام داشته باشد و زغالی دینام تمام یا خراب شده باشد به راحتی در محل انجام میشود ولی اگر همین خودرو ال 90 تندر مشکل بلبرینگ دینام داشته باشد و دینام خودرو گیرپاج باشد دیگر نمی توان تعمیر دینام خودرو در محل را انجام داد . 

در این شرایط که نتوانیم تعمیر دینام ماشین در محل و به صورت سیار انجام دهیم راه های و ترفند های زیادی است که بتوانیم با کمترین هزینه و کمترین زمان انجام دهیم که در ادامه به آن خواهیم پرداخت . 

ترفند هایی برای دور زدن تعمیر دینام در محل

همان طور که اطلاع دارید وضیفه دینام شارز کردن باتری ماشین است یعنی برای روشن شدن خودرو و روشن ماندن، ماشین برق مصرفی که برای شمع ها و جرقه زنی و بقیه ادوات خودرو را از باتری تهیه می کند و وضیفه دینام این است که این برق باتری را دوباره شارژ کند تا برق باتری تمام نشود . 

مطالعه کنید :   تشخیص رنگ خودرو در محل

وقتی که دینام خودرو به هر علت از کار بیوفتد و نتواند به شارژ کردن باتری کمک کند بنابراین شارژ باتری تمام میشود و خودرو شما خاموش میشود . 

حالا برای اینکه شما بتوانید در شرایط خاصی که اگر به مکانیک تعمیر دینام خودرو در محل دسترسی نداشته باشید خود تان را به تعمیرگاه باطری سازی برسانید به دو روش می توانید اقدام کنید .

در کل اگر شما بتوانید باتری ماشین خود را شارژ کنید می توانید تا موقع ای که شارژ دارد خودرو خود را رانندگی کنید و به تعمیرگاه برسانید .

روش اول – برای شارژ کردن باتری می توانید باتری را با ماشین دیگری از دوستان خود تعویض کنید.

روش دوم – با کابل های باتری به باتری از یک ماشین در حال روشن مثبت به مثبت و منفی به منفی قطب های متصل کنید و بیست دقیقه ای منتظر باشد تا ماشین روشن باتری از شارژ افتاده را شارژ کند برای مسیر های کوتاه و درون شهری کار آمد است . اگر هم خودتان نتوانستید این کار را انجام دهید می توانید با باطری سازی سیار خودرو امداد خودرو نادر تماس بگیرید .

چرا باید از خدمات تعمیر دینام در محل امداد خودرو نادر استفاده کنید؟

شرکت امداد خودرو نادر با امدادگران با تجربه و متخصص در زمینه تعمیر دینام در محل سعی بر این دارد که در سریعترین زمان ممکن و با کمترین هزینه برای شما دینام خودرو شما را در محل تعمیر نماید.

مزایای استفاده از خدمات تعمیر دینام در محل امداد نادر:

  • استفاده از تجهیزات با کیفیت
  • سرعت در خدمات رسانی
  • بهره بردن از امدادگران متخصص و با اخلاق
  • ارائه خدمات با کیفیت عالی
تعمیر دینام خودرو در محل
تعمیر دینام 206 در محل

دینام در خودرو چیست؟

به طور کلی دینام در خودرو نقش مهمی در تامین برق مورد نیاز انواع سیستم های خودرو دارد و بدون دینام محدودیت بسیاری برای استفاده از تجهیزات خودرو را خواهیم داشت.

دینام در خودرو برق مورد نیاز برای سیستم های برقی خودرو را تولید میکند .کار اصلی دینام تولید برق توسط یک ژنراتور است که با استفاده از انرژی مکانیکی که از موتور خودرو تامین میشود برق مستقیم تولید میکند.

اجزای تشکیل دهنده دینام

  • مغناطیس دائمی:

دینام یک مغناطیس دائمی دارد که داخل آن قرار دارد.

  • قطب های قطعه های فلزی
  • پیچ های قطب نما
  • جوانشک ها 
  • روتور و استاتور

روتور قسمتی که به دور محور دینام میچرخد و استاتور قسمتی است که ثابت میماند.

  • کموتاتور

با همکاری این اجزا دینام خودرو قادر است برق مستقیم را تولید و برای سیستم های برقی خودرو ارسال کند.

علت خرابی دینام خودرو چیست

  • سایش و خرابی قطعات بدلیل استفاده زیاد 

بعنون مثال سایش حلقه های جوانشک ها -خرابی لاکت قطعات مکانیکی و خرابی قطب ها باعث خرابی دینام میشوند.

  • خرابی بلبرینگ ها به علت سایش زیاد 
  • عدم شارژ باطری 

مثلا اگر دینام نتواند باطری را شارژ کند باطری بتدریج خالی میشود و امکان روشن شدن خودرو و استفاده از سیستم برقی خودرو کاهش میابد.

  • خرابی کموتاتور که یکی از اجزای حیاتی و مهم دینام است.
  • مشکلات در سیستم برقی خودرو 
  • عوامل خارجی

مثل آب گرفتگی – گرد و غبار – آلودگی و شرایط آب و هوایی نامساعد

در هر صورت برای تشخیص دقیق علت خرابی دینام بهتر است از امدادگران مجرب امداد خودرو نادر تماس بگیرید تا در اسرع وقت کنار شما باشند.

علائم خرابی دینام خودرو

تعمیر دینام 206
تعمیر سیار دینام خودرو 206

در زیر برخی از علائم شایع خرابی دینام را ذکر میکنیم:

  • نور چک کن خودرو

اگر نور چک کن خودرو شما روشن شده و یا چشمک میزند احتملا دینام شما دچار مشکل شده است.

  • کم شدن قدرت باطری

اگر باطری خودرو شما به طور مداوم کم شارژ میشود و سیستم های برقی خودرو ضعیفتر میشود احتمالا دینام شما خراب است.

  • صدای غیر طبیعی

اگر دینام خودرو شما صداهایی مانند خرد شدن -صدای زنگ و یا صدای فریاد میدهد خراب شده است و نیاز به تعمیر دارد.

  • گرم شدن زیاد 

اگر دینام خودرو شما بیش از حد گرم میشود دینام دچار مشکل شده است.

  • عدم شارژ باطری

در هر صورت اگر به یکی از این موارد برخوردید حتما برای تعمیر دینام خود با تعمیر دینام خودرو در محل امداد خودرو نادر تماس بگیرید و با این کار هم در زمان و هم در هزینه خود صرفه جویی کنید.

نحوه تعمیر یا تعویض دینام خودرو

تعمیر یا تعویض دینام خودرو معمولا باید توسط یک فرد متخصص و ماهر انجام شود.با این حال بهتر است این دستور العمل ها را رعایت کنید:

  • قطع برق و خارج کردن دینام
  • بررسی و تست دینام
  • تعمیر دینام
  • تعویض قطعات
  • نصب دوباره دینام

سخن اخر

توجه داشته باشید که این فرایند تعمیر یا تعویض دینام بسته به نوع و مدل خودرو متفاوت است . ما در امداد خودرو نادر با کادری متخصص و مجرب اماده هستیم تا در صورت نیاز به تعمیر دینام خودرو در محل شما در کمترین زمان ممکن کنار شما باشیم.

امدادگران ما در همه زمینه های امدادی فعالیت دارند و تعمیر دینام انواع خودرو اعم از تعمیر دینام سیار پراید – تعمیر دینام سیار ماشین های خارجی و همچنین تعمیر دینام سیار ماشین های ایرانی و…..را انجام میدهند.همچنین امداد خودرو نادر در تمام نقاط تهران اعم از تعمیر دینام خودرو در محل شبانه روزی – تعمیر دینام خودرو سیار شبانه روزی – تعمیر دینام خودرو سیار غرب تهران – تعمیر دینام خودرو سیار شرق تهران – تعمیر دینام خودرو سیار شمال تهران و…را دارا میباشد.

سوال های متداول :

خودویی که دینام سالم داشته باشد بعد از جدا کردن قطب باتری ماشین خاموش نمیشود، شما میتوانید خودرو را روشن بگذارید و باتری دو خودرو را با هم جابجا کنید .

ایتدایی ترین روشی که خود شما متوجه شوید که دینام ماشین شارژ می کند یا نه این است که ماشینی که روشن است سرباتری مثبت یا منفی فرقی ندارد از باتری جدا کنید اگر ماشین خاموش شد دینام به مشکل خورده است و اگر ماشین روشن ماند یعنی دینام به وضیفه خود عمل می کند . 

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس فوری