احتمالاً شما هم به دلایل مختلف میخواهید خودرو دست دوم خریداری کنید به دلایلی از جمله بودجه محدود،خرید خودرویی که ضرر خود را کرده،اولین بار است که میخواهید خودرو بخرید، و دلایل دیگر…خودروی دست دوم خریدن از خیلی از جهات خوب است, ولی به شرطی که خودرو صفر تا صد کارشناسی و بررسی شده باشد چون در این روزها که شرایط اقتصادی نامناسب است سهل انگاری در این امر می تواند هزینه های زیادی را به شمام تحمل کند.
در زمانی نه چندان دور هر کسی که می خواست خود را خریداری کند بدنه آن را نزد صافکار یا نقاش و فنی خودرو را نزد مکانیک می برد تا از صحت سلامت آن مطمئن شود حال که خودروها به صورت چشمگیری پیشرفت کردند،و به لحاظ اقتصادی کوچکترین مشکل می توانند به افت قیمت خودرو منجر شود کارشناسی خودرو برای تشخیص رنگ خودرو در محل شما وارد عمل میشود و امروزه کمتر کسی است که خودرو خود را بدون کارشناسی خریداری کند .

تماس با کارشناس کار : 09100330230 

تشخیص رنگ خودرو در محل

مراحل کارشناسی بررسی کامل وضعیت ظاهری خودرو،تشخیص رنگ شدگی و یا تعویض قطعات بدنه.
بررسی کامل شاسی های خودرو،بررسی کامل فنی خودرو از جمله موتور و گیربکس که مهمترین آن هستند،
بررسی آپشن و تجهیزات خودرو، بررسی کیلومتر کارکرده خودرو.
تشخیص رنگ خودرو از مهمترین مراحل کارشناسی خودرو تشخیص رنگ شدگی است که در آن مشخص میشود چه ناحیه هایی از خودرو دارای تصادف بوده و سپس پس از آن قسمت ها بازسازی و رنگ شده است.
و هرچه جلوتر می رویم به دلیل پیشرفت علم و تکنولوژی تشخیص این مهم سخت تر می شود و کارشناسان نیز باید خود را به روز رسانی کنند.

چرا کارشناس کار؟

کارشناس کار با کادری مجرب و آموزش دیده در کمترین زمان ممکن در محل اعزام شده و با کمترین هزینه کارشناسی خودروی مورد نظر شما را به بهترین نحو کارشناسی کرده و با ارائه برگه معتبر کارشناسی خیال شما را از خرید آسوده کرده.

برای استفاده از خدمات کارشناس کار با شماره 09100330230 تماس بگیرید.

تشخیص رنگ خودرو در محل

 

کارشناس خودرو در محل

باید توجه داشته باشیم که بسیاری از فروشندگان و یا دلال های خودرو رنگ شدگی قسمتهایی از خودرو را از شما پنهان می کنند و یا به دلیل اینکه
خودشان خود را کارشناسی نکرده‌اند از رنگ شدگی ها بی اطلاع هستند،

پس این آیتم را به کارشناسان رنگ خودرو بسپارید تاهم خیالتان راحت باشد و هم از ضررهای سنگین احتمالی به دور باشید.

کارشناسی صفر تا صد خودرو

روش ها و ابزارهای تشخیص رنگ خودرو در بسیاری از موارد رنگ شدگی در ناحیه های سقف و ستون و همینطور عقب و جلوی خودرو به شما هشدار تصادف سنگین در خودرو را میدهد برای تشخیص رنگ خودرو چند روش وجود دارد :

۱-یکی از ابتدایی ترین و همینطور سخت ترین راه تشخیص رنگ خودرو به صورت چشمی یا دیداری است.

تقریباً ۹۵ درصد رنگ شدگی های دستی ضعف هایی دارد مانند شره کردن رنگ،آشغال رنگ،کدر بودن رنگ،تفاوت رنگ و غیره بیشتر به شما توضیح خواهیم داد،با کمی دقت شاید بتوانید ضعف های رنگی خود را پیدا کنید.
تفاوت رنگ رنگ شدگی های کارخانه‌ای از ترکیب رنگ ها با کد های مختلف و سریال رنگ های مختلف صورت می گیرد بنابراین ساختن رنگ ها برای حرفه ای ترین ها نیز سخت و دشوار است و احتمال اشتباه و دو رنگ شدن خودرو بسیار زیاد است.
شما با کمی دقت شاید بتوانید تفاوت رنگ ها را نیز پیدا کنید. لازم به ذکر است تشخیص دو رنگی خودرو بین قطعات درب پارکینگ های مسقف و کم نور سخت و دشوار است بنابراین از فروشنده بخواهید خودرو را در نور طبیعی و در سایه به شما نشان دهد.
عکاسی از چند قطعه یکی دیگر از روش های پیدا کردن تفاوت رنگ بین قطعات عکس گرفتن از چند قطعه با هم است.
بعد از عکاسی تصویر را از داخل گوشی به دقت نگاه کنید شاید بتوانید متوجه تفاوت رنگ بشوید. لازم به ذکر است که در بسیاری از خودروها مخصوصاً خودروهای تولید داخل و یا مونتاژ داخل ، سپرهای این خودروها می تواند مقداری تفاوت رنگ با بدنه خودرو داشته باشد.
این برای این است که رنگی که بر روی پلاستیک استفاده می شود باید از تکنولوژی پیشرفته تری استفاده کند تا بتوانند آن را همرنگ با بدنه تحویل دهد . پاشیدگی رنگ در جاهایی که نباید باشد.
خودرو زمانی که در کارخانه رنگ میشود به صورت یکپارچه و کامل رنگ میشود و تمام قطعات داخلی بعد از رنگ شدن روی خودرو نصب می شود. بنابراین رنگ زدن دستی خودرو میتواند با آثاری همراه باشد.
پس شما تمام درهای خودرو را باز کنید و روی لاستیک ها و لبه های درزگیر ها را به دقت نگاه کنید و دنبال آثاری از پاشش رنگ باشید . اگر پاشش رنگ را مشاهده کردید یقیناً در آن ناحیه قطعه ای رنگ شده وجود دارد. اشغال رنگ قطعه های رنگ شده در کارخانه در محیط ایزوله و عاری از هرگونه گرد و غبار است.
بنابراین در بسیاری از موارد نقاش از اتاق ایزوله استفاده نکند و رنگ خودرو دارای آشغال هایی مانند گرد و غبار و یا مو باشد،پس قطعه رنگ شده را به دقت بازبینی کنید. پریدگی و افتاب سوخته شدن رنگ به دلیل کوره ای بودن رنگ خودرو در کارخانه ، به این راحتی ها رنگ کارخانه ای نه پوسته میشود ، نه آفتاب سوخته می شود.
بر فرض مثال اگر یک خودرو با رنگ فابریک ده سال طول بکشد که آفتاب سوخته شود همین خودرو با همان شرایط نگهداری در قطعه رنگ شده سه سال زمان میبرد تا آفتاب سوخته شود.
انعکاس تصویر با زاویه حدود ۳۰ درجه تا ۴۵ درجه به بدنه خودرو نگاه کنید و آن را آینه ای تصور کنید. به انعکاس تصاویر دقت کنید،اگر تصاویر موج دار و یا غیر شفاف هستند می تواند خبر از رنگ شدگی و یا صافکاری بدون رنگ بدهد. اثار سنباده قطعه ای که رنگ می شود بعد از گذشته یک الی دو هفته و پس از خشک شدن دوباره باید توسط نقاش سنباده و پولیش شود.
زدن سنباده قطعه رنگ شده آثاری از خود باقی میگذارد که با کمی دقت میتوان آن را دید مگر اینکه آخرین مرحله که پولیش بدنه است به بهترین نحو انجام شود تا از چشمان ما به دور باشد.
تشخیص رنگ خودرو در محل

۲- تشخیص رنگ خودرو با مگنت آهنربا خودرو و یا قطعه ای از خودرو پس از تصادف و پس از صافکاری توسط نقاش بتونه میشود و روی بتونه آستر و سپس رنگ میشود.

بتونه شدن یک قطعه فاصله‌ای بین رنگ و ورق خودرو که از جنس آهن است می اندازد. و زمانی که شما از یک مگنت تشخیص رنگ و یا آهنربای ضعیف معمولی استفاده میکنید و آن را روی رنگ می گذارید،آهن ربا به بدنه نمی چسبد و به شما نشان می دهد قطعه رنگ شدگی و بتونه دارد .
در اینجا لازم به ذکر است که بعضی از نقاش ها در بتونه خود از براده آهن استفاده می کنند ‌،تا در زمانی که شما از مگنت استفاده می کنید متوجه بتونه و رنگ شدگی خودرو نشوید.

۳-تشخیص رنگ خودرو دستگاه دیجیتال

با اینکه مگنت ها در روند کارشناسی خیلی کمک کننده هستند ولی ایراداتی دارند،پس ناگزیر و با پیشرفت صنعت کارشناسی خودرو ، کارشناسان از دستگاهی بهره می برند به نام دستگاه دیجیتال تشخیص رنگ خودرو.
کارکرد این دستگاه به این شکل است که وقتی آن را روی بدنه می گذارند یک پالس تولید می کند و این پالس از رنگ رد شده و به فلز یا همان آهن برخورد می کند و دوباره به دستگاه باز می گردد، در این رفت و برگشت پالس یک فضایی وجود دارد که آن را رنگ خودرو اشغال کرده و اینگونه ضخامت رنگ را تشخیص می دهد.

۴- تشخیص قطعه تعویضی

یکی از مهمترین و سخت ترین پارامترهای کارشناسی خودرو قطعه تعویضی است که به دو صورت قطعه تعویض میشود.
قطعه تعویضی خام یا رنگ نشده معمولاً در این قطعه تعویضی تفاوت هایی با قطعه اصلی دارد که نسبت به اهمیت آن میتوان به دون رنگ و پاشش رنگ نسبت به قطعه اصلی اشاره کرد که می بایست به صورت چشمی متوجه آن شوید.
دیگر آنکه قطعه تعویضی اگر دارای موم کشی باشد ممه های این قطعه معمولاً نرم تر و شکننده تر از قطعه اصلی می باشد. راه دیگر تشخیص این قطعه ها آستر داخل قطعه است که با قطعه اصلی متفاوت است و میتواند رنگ تیره تر و یا روشن تر داشته باشند.
تمام پیچ ها را باید موشکافانه بررسی کنید، و چنانچه آچار خوردگی و یا رنگ شدگی پیچ ها به رویت شماره رسید ، باید به تعویضی این قطعه یقین پیدا کنید و دنبال نشانه های دیگر باشید. حتماً از دستگاه الکومتر یا همون دستگاه تشخیص رنگ دیجیتال استفاده کنید ، تقریباً در تمام قطعه های تعویضی تفاوت ضخامت رنگ با قطعه اصلی قابل مشاهده است.
در قطعه هایی که به وسیله پیچ به بدنه نصب نمی شوند مانند گلگیر های عقب دنبال جوش در قسمت های بالا و پایین گلگیر باشید.
قطعه تعویضی استوک قطعه استوک چیست؟ اصطلاحاً به قطعه گفته می شود که از روی خودروی دیگر برداشته و روی خودروی مورد نظر نصب می شود، معمولاً در این قطعه تعویضی دونه رنگ با قطعه اصلی خودرو یکی می باشد، شما باید برای تشخیص قطعه استوک آچار خوردگی پیچ ها،تفاوت رنگ و دورنگی مابین قطعه ها، استفاده از دستگاه تشخیص رنگ دیجیتال،و همینطور بررسی موم کشی ها دقت ویژه‌ای داشته باشید.
البته که تشخیص قطعه استوک تجربه زیادی را می طلبد و تقریباً برای چشمان غیر مسلح بسیار دشوار است. لیسه گیری و قلم گیری چیست و چه تفاوت هایی دارد؟
فرق لیسه گیری با قلم گیری در این است که در لیسه گیری رنگ به صورت کارتی روی قسمت آسیب دیده مالیده می شود و نیاز به مهارت زیادی در این کار لازم است،ولی در قلم گیری رنگ را روی بدنه با استفاده از تیکه ای از پنپه که به صورت قلم درآمده است مالیده می شود.

تفاوت بین رنگ و آبرنگ چیست؟

زمانی که بدنه خودرو به صورت جزئی مالیدگی داشته باشد و از بتونه خیلی کم استفاده شود و روی آن رنگ زده شود اصطلاحاً به آن آب رنگ می گویند. در رنگ شدگی خودرو آسیب بیشترین دیده و از بتونه بیشتری استفاده شده و رنگ از ضخامت بیشتری برخوردار می شوند.
سپر و رکاب جزو رنگ محسوب می شود؟ این سوال شاید برای خیلی ها پیش بیاید که در اینجا به شما گفته می شود قوطی زیر رادیات،سپر های عقب و جلو،و رکاب چپ و راست جزو رنگ شدگی و افت قیمت محسوب نمی شود مگر اینکه خودرو صفر باشد. کلام اخر ما روش ها و ترفند هایی را در این مقاله به شما آموزش دادیم ، ولی باید به این امر واقف باشید که رنگ شدگی ها ،و تعویضی های قطعات خودرو می تواند به قدری ماهرانه انجام شود که حتی برای متخصصان نیز دشوار باشد.
یاد گرفتن این موارد برای شما خالی از لطف نیست،اما ما به شما پیشنهاد می دهیم بعد از بررسی خودروی مورد نظر از کارشناسان متخصصمان استفاده کنید تا از نظر رسیدن به سرمایه شما جلوگیری کنیم.
تشخیص رنگ خودرو در محل
کارشناس کار میتواند با سالها تجربه و هزاران کارشناسی موفق این خدمات را بهترین نحو برای شما انجام دهد:
  •  کارشناسی خودرو شرق تهران
  • کارشناسی خودرو شمال تهران
  • کارشناسی خودرو جنوب تهران
  • کارشناسی خودرو غرب تهران

تماس با کارشناس کار : 09100330230

  • کارشناسی خودرو در محل
  • کارشناسی خودرو شبانه روزی
  • کارشناسی خودرو سیار
  • کارشناسی خودرو سیار شبانه روزی
  • کارشناسی خودرو تمام مناطق تهران
  • تشخیص رنگ خودرو و کارشناسی فنی
  • کارشناسی صفر تا صد خودرو
  • کارشناسی 0تا100خودرو
  • کارشناسی خودرو صفر تا صد
  • کارشناسی خودرو 0تا 100
  • کارشناسی خودرو + فنی خودرو کارشناسی خودرو باضمانت پرداخت خسارات کارشناسی خودرو با برگه معتبر کارشناسی خودرو +برگه معتبر
  • کارشناسی خودرو با برگه تشخیص رنگ کارشناسی خودرو + برگه تشخیص رنگ بهترین کارشناسی خودرو کارشناسی خودرو با کارشناسان متخصص تشخیص رنگ خودرو در محل تشخیص رنگ خودرو در محل شما تشخیص رنگ خودرو شبانه روزی
  • تشخیص رنگ خودرو + فنی خودرو تشخیص رنگ صفر تا صد خودرو تشخیص رنگ خودرو با برگه معتبر
مطالعه کنید :   امداد خودرو پاسداران

تماس با کارشناس کار : 09100330230

  • تشخیص رنگ خودرو شمال تهران
  • تشخیص رنگ خودرو غرب تهران
  • تشخیص رنگ خودرو شرق تهران
  • تشخیص رنگ خودرو جنوب تهران
  • تشخیص رنگ خودرو
  • تشخیص رنگ با ضمانت پرداخت خسارت
  • تشخیص رنگ سیار خودرو
  • تشخیص رنگ خودرو سیار
  • تشخیص رنگ خودرو تمام مناطق تهران

تماس با کارشناس کار : 09100330230

 

تماس فوری